Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T13:25:25+01:00
X+y=12
10y+x=10x+y-18

x=12-y
10y+x=10x+y-18

10y+12-y=10(12-y)+y-18
10y+12-y=120-10y+y-18
10y-y+10y-y=120-18-12
18y=90
y=5

x+5=12
x=12-5
x=7

10*7+5=75 <--- to ta liczba
4 3 4
2010-03-21T13:27:21+01:00
Szukana liczba 10x+y
Liczba przestawiona 10y+y

x+y=12
10x+y-18=10y+x

x=12-y
10x-x+y-10y=18
9x-9y=18 /9
x-y=2
12-y-y=2
-2y=2-12
-2y=-10
y=5
x=12-y=12-5=7

x=7
y=5

Szukana liczba 10x+y=10*7+5=75
Liczba przestawiona 10y+y=10*5+7=57

Spr.
x+y=7+5=12

10x+y=10y+x-18
75-18=57
57=57
Odp.
Szukana liczba to 75.
pozdrawiam:)