Proszę, aby ktoś mi wypisał po trzy przykłady tych łańcuchów troficznych:
*las
*łąka
*pole
*gospodarstwo domowe
*środowisko wodne

Zaznaczam że do każdego łańcucha muszą być po 3 przykłady. Zawsze zaczyna się od producenta( czyli roślina np. trawa ), a kończy na reducencie ( bakterie, grzyby)
Chciałbym uzyskać rychłą odpowiedź ;)
Dziękuję z góry, za najlepszą odpowiedź wynagrodzę kogoś 50 pukntami ;] Myślę, że się opłaca ;) Pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T13:47:14+01:00
*las:
KORA DRZEWA-->KORNIK DRUKARZ-->DZIĘCIOŁ-->JASTRZĄB-->GRZYBY;
NASIONA SOSNY-->WIEWIÓRKA-->JASTRZĄB-->BAKTERIE;
*łąka:
OWOCE MALIN-->KOS-->ORZEŁ-->GRZYBY;
OWOCE MALIN-->RUSAŁKA ADMIRAŁ-->PAJĄK KRZYŻAK-->JASZCZURKA ZWINKA-->LIS-->GRZYBY;
TRAWA-->ŚLIMAK JASZCZURKA ŻYWORÓDKA-->BAKTERIE;
*pole:
LIŚCIE SAŁATY-->ŚLIMAK-->DROZD-->BAKTERIE;
LIŚCIE ZIEMNIAKA-->STONKA ZIEMNIACZANA-->BAŻANT-->LIS-->BAKTERIE;
*gospodarstwo domowe:
ZBOŻE-->MYSZ-->KOT-->BAKTERIE;
JABŁKO-->OWOCÓWKA-->SIKORKA-->GRZYBY;
TRAWA-->MYSZ-->LIS-->BAKTERIE;
*środowisko wodne
PLANKTON R.Y-->ŁÓDKONÓG-->DOBIJAK-->ŚLEDŹ-->CZŁOWIEK-->BAKTERIE;
PLANKTON R.-->ZOOPLANKTON-->KREWETKA-->MĄTWA-->REKIN-->BAKTERIE;
PLANKTON R.-->ZOOPLANKTON-->WIDŁONÓG-->ŚLEDŹ-->DORSZ-->TUŃCZYK-->CZŁOWIEK-->BAKTERIE;
POZDRAWIAM!
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:21:48+01:00
1.las
-korzenie drzew->Turkuć podjadek->dzik->destruenci
-nasiona-> mysz leśna-> sowa->lis->destruenci
-orzechy->wiewiórka->orzeł->destruenci
2. łąka
-Liście topoli ->zając->ryś->(destruenci)
-brzoza->mszyce->biedronka->sikora->wąż->destruenci
-trawa->sarna->wilk->destruenci
3.pole
- kapusta-> mszyce->skowronek->jastrząb->destruenci
- sałata->ślimak-> żaba-> lis -> destruenci
- marchew-> nornica ruda -> łasica ->destruenci
4.gospodarstwo domowe
-ziemniak->stonka ->bażant->lis->destruenci
-pestki dyni->szczur-> kot -> destruenci
-nasiona->kura->człowiek->destruenci
5.środowisko wodne
-trawa morska-> ślimaki wodne ->szczupak->destruenci
-plankton->ciernik->wydra->destruenci
-glony->mięczaki->piskorz->destruenci

Czy o takie coś Ci chodziło :):P?
3 3 3