Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:54:36+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp.
3 3 3
2009-10-27T18:55:56+01:00
Ponieważ są organizmami przystosowanymi do życia w środowisku zarówno wilgotnym jak i bardzo suchym. Rosnąc na ubogich podłożach (np. skałach) przyczniają się do tworzenia nowych siedlisk czy jakoś tak ;p
2 5 2
2009-10-27T19:03:34+01:00
Jeśli są samożywne , to wytwarzają sobie same pokarm , nie są uzależnione od innych organizmów i tym samym mogą i to też czynią , opanować praktycznie wszystkie miejsca na ziemi nawet te do których człowiek nie może się dostać ; )
1 1 1