Odpowiedzi

2009-10-27T18:55:33+01:00
1. Jednostka to G/cm (gramy na centymetry sześcienne)
2. Korzystamy ze wzoru
p=m/v

p-gęstość
m- masa
v- objętość
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:55:43+01:00
Jednostka: g/cm3
Gęstośc mierzymy za pomocą menzurki z wodą i wagi.
Wsadzając do wody ciało mozemy dowiedzieć się jaką objetość ma ciało.
Za pomoca wagi dowiadujemy się jaka jest masa obiektu.
Aby obliczyć gęstość trzeba masę podzielić przez objętość (w ulamku) innymi słowy:

d- gestość (w chemii)
p- gęstość (w fizyce)
v-objętość
m-masa

d=m/v
20 4 20
2009-10-27T20:19:43+01:00
1. jednostka gęstości to G/cm
2. Wzór na gęstość to
p=m/v
Czyli:
p-gęstość
m- masa
v- objętość
6 3 6