Odpowiedzi

2009-10-27T19:11:53+01:00
R=5m
Obw(kola)=2(pi)r
Obw=2*5(pi)=10(pi)

czyli w ciagu 1 minuty karuzela obrociła sie 10(pi)m razy 5 czyli 50m(pi)

1m - 50m(pi)
5m - x (mnożymy na krzyż)

x=250m(kwadrat)(pi) / 1m
x= 250m(pi)
Odp" W ciągu 5 minut chłopiec pokonuje 250m(pi)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T22:12:20+01:00
W ciągu minuty karuzela obracała się 5 razy. Chłopiec siedzi na koniku w odległości 5m od środka karuzeli. Jaką drogę pokonuje chłopiec w ciągu 5 minut?
1 min- 5 razy
więc 5 minut to 25 razy
1 obrót to droga = 2Πr, r=5m
25 obrotów=25*2Π*5=250*3,14 m≈785m
1 1 1