Proszę,pomóżcie!!!
zad.1
Objętość prostopadłościanu równa jest 1260 cm³ .Długość podstawy tego prostopadłościanu równa jest 15 cm,a szerokośc 7 cm.Oblicz wysokość prostopadłościanu.


i jeszcze z polaka plisss...!!!
wiersz:
Danuta Wawiłow
,,Wędrówka''
Fragment
Pewnego dnia wyjdę z domu o świcie,tak cicho,że nawet się nie zbudzicie i pójdę,i będę wędrować po świecie,i nigdy mnie nie znajdziecie.
I nie wezmę ze sobą nikogo,tylko tego małego chłopaka co wczoraj na schodach płakał,i bał się wrócić do domu,a dlaczego-to tego nie chciał powiedzieć nikomu.
I jeszcze wezmiemy ze sobą tego czarnego kotka,co miauczy zmarznięty na progu,i każdy odpycha go nogą,i nie chce wpuścić do środka.I to nie obchodzi nikogo,że on tak płacze na progu.
I jeszcze wezmiemy ze sobą te dwa uschnięte drzewa, co stoją przed naszym domem,te dwa uschnięte drzewa, co nigdy nie były zielone, i chciałyby uciec do lasu od kurzu i od hałasu[...]
I będziemy tak szli i szli,drogami,lasami,polami, i każdy dzieciak,i każdy pies będzie mógł iść razem z nami.
[...]aż kiedyś,po latach wielu,staniemy wreszcie u celu.I będzie tam ciepła ziemia i dużo,dużo nieba,i każdy będzie miał to,czego najbardziej mu trzeba.
[...]
I będzie wspaniale! Tak! I niczego nie będzie nam brak! I tęsknić nie będę wcale! I tylko czasami,czasami pomyślę,że byłoby dobrze,gdybyście wy byli z nami...
I to do tego wiersza musze odpowiedzieć:
Swiat,do którego pragnie wyruszyć podmiot liryczny(trzeba wypisać):]

Z góry bardzo dziękuję;***

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T13:58:40+01:00
1. Odp:

v=a*b*c
a=szerokość b=długość c= wysokość
a= 7cm b= 15cm c=?

1260 : 7 = 180
180 : 15 = 12

c= 12cm.

Wysokość tego prostopadłościanu wynosi 12 cm.

:]

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:08:58+01:00
V-objętość
a- dł. podstawy
b-szerokość podstawy
h-wysokość


DANE:
V=1260cm3
a=15cm
b=7cm

SZUKANE:
h=?

WZORY:
V=a*b*h

OBLICZENIA:
1260=15*7*h
1260=105h/:105
12=h
h=12cm

Odp.Wysokość tego graniastosłupa wynosi 12 cm.