Odpowiedzi

2010-03-21T14:00:24+01:00
Dane:
x - waga Zofii
x-3 - waga Anny
Szukane:
. Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą?
Rozwiązanie:
x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45
x=83
x-3
83-3=80
Odp: Anna przed kuracją odchudzającą ważyła 80 kg natomiast Zofia ważyła 83 kg.
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T14:01:10+01:00
Waga Zofii x
waga Anny x-3

po kuracji:
waga Zofii x-15 bo schudła 15 kg
waga Anny (x-3)-15%*(x-3) czyli od jej początkowej wagi odejmujemy 15% tej wagi

skoro po kuracji obie ważą po tyle samo to:
x-15 = (x-3)-15%*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15x + 0,45
0,15x = 12,45
x = 83 kg -ZOFIA

83kg-3kg=80kg -ANNA

Odp: Anna przed kuracją odchudzającą ważyła 80 kg natomiast Zofia ważyła 83 kg.


22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:07:54+01:00
Anna - x
Zofia - x+3

x-15%x = x+3-15
x-0,15x = x-12
0,85x-x = -12
-0,15x = -12 |:(-0,15)
x = 80

Anna - 80
Zofia - 80+3 = 83
43 4 43