Piąta część pszczelej gromadki usiadła na kwiatach magnolii, trzecia część-na kwiatach lotosu, a tyle pszczół, co potrojona różnica tych liczb-odleciało ku krzewom jaśminu. Z całej gromadki tylko jedna pszczółka krążyła nad słodko pachnącym kwieciem koniczyny. Ile pszczół było w tej gromadce?

Plisss nie tylko o odpowiedz , lecz także o rozwiązanie!!

2

Odpowiedzi

2010-03-21T14:07:25+01:00
1/5x na kwiatach magnolii
1/3x ma kwiatach lotosu
3*(1/3x - 1/5x) na krzewach jasminu
1 pszczółka nad kwiatem koniczyny
1/5x + 1/3x + 3*(1/3x - 1/5x) + 1 = x
3/15x + 5/15x + 3*(5/15 - 3/15) + 1 = x
8/15x + 6/15x + 1 = x
14/15x + 1 = x
14/15x + 1 = 15/15x
15/15x - 14/15x = 1 1/15x = 1 x = 1*15 = 15 pszczółek
63 3 63
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:12:41+01:00
Pszczela gromadka x
Kwiaty magnoli 1/5x
Kwiaty lotosu 1/3x
Krzewy jasminu 3(1/3x-1/5x)
Kwiat koniczyny 1
1/5x+1/3x+3(1/3x-1/5x)=x-1
1/5x+1/3x+x-3/5x-x=-1
-2/5x+1/3x=-1
-6/15x+5/15x=-1
-1/15x=-1
x=15

Pszczela gromadka x=15 szt.
Kwiaty magnoli 1/5x=1/5*15=3szt.
Kwiaty lotosu 1/3x=1/3*15=5szt.
Krzewy jasminu 3(1/3x-1/5x)=3(5-3)=3*2=6szt
Kwiat koniczyny 1 szt.

Spr.
3szt. + 5szt. + 6 szt. +1szt.=15 szt.

Odp.
W gromdce było 15 pszczół.
pozdrawiam:)
32 4 32