Po sprzedaży 20% zapasu jabłek, w sklepie zostało o 54 kg jabłek więcej niż sprzedano.Ile kilogramów jabłek było początkowo? Ile kilogramów jabłek zostało???




Bardzo proszę o rozwiązanie z zakresu tego co potrafi 6 klasa

Nie chcę zapisywać czegoś czego jeszcze nie umiem biggrin.gif


Z góry thx wave.gif

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:15:05+01:00
20%*54kg=10,8- tyle sprzedano
54+10,8=64,8kg- tyle było początkowo

54 kg zostało
3 3 3
2010-03-21T14:15:57+01:00
20%*54kg=10,8kg - tyle sprzedano jabłek

54kg +10,8kg=64,8kg- tyle było początkowo jabłek

54 kg zostało jabłek

Odp.Początkowo było 64,8 kg jabłek, po sprzedaży zostało 54 kg
2 3 2