Ludzie pomóżcie! Mam zadane na jutro zadanie z matmy z liczb ujemnych i dodatnich.Jak to rozwiązać (nie było mnie w szkole bo byłam chora i nic z tego nie rozumiem)
zad.1
a)7+(-6)
b)18+(-21)
c)-7+(2)
d)-80+12
e)24+(-51)
f)-29+(-28)
g)-73+17
h)16-50
i)27-(-9)
j)-5-(-12)
k)-48-(-13)
l)-56-22
m)-60-(-17)
n)28-72
o)-101-(-29)

zad.2
a)2+(-6)
b)-21+17
c)-3+(-8)
d)7+(-6)+12
e)15+(-2)+(-11)
f)-8+(-6+(-3)
g)8-12
h)-14-6
i)-24-6
j)-24-47
k)7-(-8)
l)-15-(-6)
m)-23-(-8)
n)6+(-8)-4
o)15+(-7)-(-2)
p)-5-(13)+(-11)
r)-12-23-14
s)-14-6+(-18)

Sporo tego! Z górki dziękuję!


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:24:44+01:00
Zad.1.
a) 7+(-6) = 7-6 = 1
b) 18+(-21) = 18-21 = -3
c) -7+(2) = -7+2 = -5
d) -80+12 = -68
e) 24+(-51) = 24-51 = -27
f) -29+(-28) = -29-28 = -57
g) -73+17 = -56
h) 16-50 = -34
i) 27-(-9) = 27+9 = 36
j) -5-(-12) = -5+12 = 7
k) -48-(-13) = -48+13 = -35
l) -56-22 = -78
m) -60-(-17) = -60+17 = -43
n) 28-72 = -44
o) -101-(-29) = -101+29 = -72

zad.2
a) 2+(-6) = 2-6 = -4
b) -21+17 = -4
c) -3+(-8) = -3-8 = -11
d) 7+(-6)+12 = 7-6+12 = 1+12 = 13
e) 15+(-2)+(-11) = 15-2-11 = 13-11 = 2
f) -8+(-6)+(-3) = -8-6-3 = -14-3 = -17
g) 8-12 = -4
h) -14-6 = -20
i) -24-6 = -30
j) -24-47 = -71
k) 7-(-8) = 7+8 = 15
l) -15-(-6) = -15+6 = -9
m) -23-(-8) = -23+8 = -15
n) 6+(-8)-4 = 6-8-4 = -2-4 = -6
o) 15+(-7)-(-2) = 15-7+2 = 8+2 = 10
p) -5-(13)+(-11) = -5-13-11 = -18-11 = -29
r) -12-23-14 = -35-14 = -49
s) -14-6+(-18) = -20-18 = -38
2 5 2
2010-03-21T14:26:13+01:00
7-6=1
18-21=-3
-7+2=-5
-80+12=-68
24-51=-27
-29-28=-57
-73+17=-56
16-50=-34
27+9=36
-5+12=7
-48+13=-35
-56-22=-78
-60+17=-43
28-72=-44
-101+29=-72

a)2+(-6)= 2-6=-4
b)-21+17=-4
c)-3+(-8)= -3=8=-11
d)7+(-6)+12= 7-6+12=13
e)15+(-2)+(-11)=15-2-11=15-13=2
f)-8+(-6+(-3)=-8-6-3=-17
g)8-12=-4
h)-14-6=-20
i)-24-6=-30
j)-24-47=-74
k)7-(-8)=-7+8=1
l)-15-(-6)=-15+6=-9
m)-23-(-8)=-23+8=-15
n)6+(-8)-4=6-8-4=-8
o)15+(-7)-(-2)=15-7+2=10
p)-5-(13)+(-11)=-5+13-11= -3
r)-12-23-14=-49
s)-14-6+(-18)=-38
1 5 1
2010-03-21T14:32:30+01:00
Zad.1

a)1
b)-3
c)-5
d)-68
e)-27
f)-57
g)-56
h)-34
i)36
j)-71
k)-35
l)-78
m)-43
n)-44
o)-72

Zad.2

a)-4
b)-4
c)-11
d)13
e)2
f)-17
g)-4
h)-20
i)-30
j)-71
k)15
l)-9
m)-15
n)-6
o)10
p)-29
r)-49
s)-38

1 5 1