Odpowiedzi

2009-10-27T19:04:36+01:00
Tzw. cud na Wisła, wojska Polskie zatrzymały dalszą ekspansję Rosji na zachód, bo inaczej Rosja zdobyła by zachód.
2009-10-27T19:08:31+01:00
Bitwa warszawka ma bardzo doniosłe znaczenie, ponieważ Rosjanie zostali pokonani - Rosja Radziecka po rewolucji październikowej z 1917 roku była państwem socjalistycznym - a doktryna marksizm - leninizm, która w tamtym czasie obowiązywała w Rosji Radzieckiej zakładała rozszerzenie się rewolucji komunistycznej na państwa europejskie. Po zajęciu Polski, do którego doprowadzić miała bitwa warszawska, Rosjanie zamierzali dokonać eksportu rewolucji dalej na zachód i doprowadzić do rewolucji w Niemczech. Przegrana w bitwie uniemożliwiła rozszerzenie komunizmu na zachodnie kraje Europy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:39:50+01:00
Bitwa warszawska (nazywana też Cudem nad Wisłą)[2] – bitwa stoczona w dniach 12-25 sierpnia 1920 w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Uznana za 18. na liście przełomowych bitew w historii świata.

Autorem i realizatorem planu bitwy był Józef Piłsudski (zdaniem niektórych historyków Tadeusz Rozwadowski). Decydująca bitwa tej wojny zdecydowała o zachowaniu niepodległości przez Polskę i nie rozprzestrzenieniu się rewolucji komunistycznej na Europę Zachodnią. Kluczową rolę odegrał manewr Wojska Polskiego oskrzydlający Armię Czerwoną przeprowadzony przez Józefa Piłsudskiego, wyprowadzony znad Wieprza 16 sierpnia, przy jednoczesnym związaniu głównych sił bolszewickich na przedpolach Warszawy.
1 5 1