Pan kowalski pobierał ze swojego konta 12 000zł. Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200zł 50 zł. Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż piędziesięciozłotowych. Ile pan Kowalski otrzymał banknotów?

daje dużo pkt więc prosze z oblicze naiami bo jak ich nie będzie zgłaszam spam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:45:36+01:00
Y - liczba banknotów 50zł
y+10 - liczba banknotów 200zł
200y+50y+2000 = 12000zł
250y = 10 000
y = 40 banknotów
x = 50 banknotów

50 + 40 = 90
Odp. Pan Kowalski ma 90 banknotów.
2010-03-21T14:52:19+01:00
12 000 pan kowalski wyplaca
200zł i 50
20zł więcej o10 od50zł
20zł*60=1200
1200+200+50=1450