Podstawa akwarium o wysokosci 30cm ma wymiary 60cm x 40cm. Woda siega do 5/6 wysokosci.Puste akwarium wazy 6,5kg.Ile wazy akwarium z woda?Litr wody wazy 1kg.

2.Dwie sciany prostopadlo scianu maja wymiary 2cmx1cm i druga 3cmx2cm.Jakie pole powierzchni ma ten prostopadlo scian

3.Pole powierzchni szescianu wynosi 216dm kwadratowych.Jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu?

Podrecznik Matematyka z + kl.6 Zad. 3 4 i 7 /126

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:39:19+01:00
Zad.1

30cm=3dm=1l

V=a*b*h=3dm*6dm*4dm=72dm=72l

72*5/6=360/6=60l

Akwarium+woda=66,5kg

zad.3

P= 6a²
216 dm ² = 6a² / :6
a² = 36 dm ²
a = √36 dm ²
a = 6 dm
Krawędź ma długość 6 dm

2010-03-21T14:43:07+01:00
1) V= 30×60×40 = 72000 cm³
⅚ akwarium zajmuje woda, więc:
72000: 6 = 12000 cm
12000×5 = 2400 = 24 l

24 kg + 6,5 kg = 30,5 Kg.