Oblicz obwód i pole koła, którego promień jest równy:
a) 1 cm
b) trzy czwarte metra
c)2,2 dm
d)5 i jedna trzecia cm
proszę pomóżcie, mnie wtedy w szkole nie było i nic nie rozumie
zadanie jest potrzebne mi na jutro. Pomocy!!! :)
szczególnie chodzi mi o przykład b,c,d
ale o A też ale trochę mniej jak o te trzy przykłady XD

2

Odpowiedzi

2010-03-21T14:48:52+01:00
A)
Ob= 2πcm
P= πcm²

b) 3/4m = 75 cm
Ob = 2πr = 2π×75cm = 150πcm
P = πr² = 75²πcm = 5625π cm²

c) 2,2 dm = 22 cm
Ob= 2πr = 44π cm
P = 22²π= 484πcm²

d)5⅓ cm = 16/3 cm
Ob = 2π 16/3 cm = 32/3π cm = 10⅔ cm
P= π (16/3)²= 256/9 πcm² = 28 7/9 πcm²
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:56:44+01:00
P=pi r kwadrat Ob= 2 pi r
a) 1 cm
P= pi*1 kwadrat
P= 1 pi
p=1*3,14=3,14 cm2
Ob=2*1*pi
Ob=2pi
Ob=2*3,14=6,28cm
b) trzy czwarte metra
P=pi*3/4 kwadtar
P=9/16 pi m2
P=1,76625m2
Ob=2*3/4*pi
Ob=1,5pi m
Ob=4,71 m
c)2,2 dm
P=pi*2,2 kwadrat
P=4,84pi dm2
P=15,1976 dm2
Ob=2*2,2* pi
Ob=4,4pi dm
Ob=13,816 dm
d)5 i jedna trzecia cm
P=5 1/3 kwadrat* pi
P=256/9* pi
P=89 284/900 cm2
Ob=2* 5 1/3* pi
Ob=10 2/3 pi cm
Ob=33 37/75 cm
12 3 12