Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:51:34+01:00
Bóg przyzywa ludzi do Swojej służby w każdym wieku. Jedną z takich osób była grecka mniszka, matka Gabriela (1897-1992). Urodzona w Konstantynopolu w bogatej greckiej rodzinie, odebrała znakomite wykształcenie. Władała swobodnie kilkoma językami, zarówno współczesnymi jak i bizantyjską greką. Jako dyplomowany fizjoterapeuta leczyła ludzi za darmo, korzystając z rodzinnego majątku. Nigdy nie wyszła za mąż, wolne chwile poświęcając modlitwie i pomocy chorym.
Jednak dopiero w roku 1954, kiedy zmarła jej matka, „ostatnia więź ze światem”, według słów samej Gabrieli, zdecydowała się poświęcić całkowicie ludziom. Pięćdziesięciosiedmioletnia Gabriela udała się do Indii, gdzie przez pięć lat opiekowała się chorymi w leprozoriach. W roku 1959 przybyła do greckiego monasteru św.św. Marty i Marii w Betanii, gdzie złożyła śluby mnisze. Duchowy opiekun mniszek zdumiony głębią wiary i pokorą Gabrieli nie podjął się kierownictwa duchowego lecz poradził jej, by czytała dzieła św. Jana Klimaka z Synaju, klasyka literatury duchowej.
2010-03-21T15:11:09+01:00
Nie ma świętej Gabrieli. Jest święty Gabriel Archanioł i święty Gabriel Perdolente. o Nich Ci moge napisać.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:40:29+01:00
Przeszukałam cały net i nie znalazłam nic dotyczącego św. gabrielli (mówie o krótkim opisie) byli tylko Gabriel Archanioł i święty Gabriel Perdolente.