Rozwiąż równania: 1. Siedziały wróble na strachu na wróble.Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej niż na prawym.Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli.Ile wróali siedziało na strachu na wróble. 2.Ile zlotych kieszonkowegow po podwyżce będzie dostawać kasia. Kasiu podwyższam ci kieszonkowe o 2.5 zlotego. To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy ile przedtem w ciągu pięciu.

3

Odpowiedzi

2010-03-21T14:48:19+01:00
Zad.1

x- lewe ramię
y -prawe ramię
Układ równań
x = 2y
x - 4 = y + 4

x = 2y
2y - 4 = y + 4

x = 2y
2y - y = 4 + 4

x = 2y
y = 8

x = 2*8
y = 8

x = 16
y = 8

Odp. Na strachu siedziały 24 wróble

Zad.2

x - kieszonkowe Kasi przed podwyżką

5x = 4(x+2,5)

5x = 4x + 10
x = 10

10 + 2,5 = 12, 5

Odp. Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5 zł
2010-03-21T14:54:06+01:00
1.
lewe: x+4
prawe: 2x-4

x+4=2x-4
x-2x=-4-4
-x=-8
x=8

lewe:8+4=12
prawe:2*8-4=12

12+12=24

Odp.Na strachu na wróble siedziały 24 wróble.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:56:43+01:00
Zad.1

x- lewe ramię
y -prawe ramię
Układ równań
x = 2y
x - 4 = y + 4

x = 2y
2y - 4 = y + 4

x = 2y
2y - y = 4 + 4

x = 2y
y = 8

x = 2*8
y = 8

x = 16
y = 8

Odp. Na strachu siedziały 24 wróble

Zad.2

x - kieszonkowe Kasi przed podwyżką

5x = 4(x+2,5)

5x = 4x + 10
x = 10

10 + 2,5 = 12, 5

Odp. Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5 zł