Odpowiedzi

2010-03-21T15:24:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:40:44+01:00
(abyś wiedziała jak się zaczęło)
Na wiosnę 1683 r. w Warszawie zostało podpisane przymierze polsko - austriackie. Przewidywało ono wspólne działania przeciwko Turcji w przypadku zagrożenia jednej ze stolic układających się państw (Krakowa lub Wiednia). W lipcu 1683 r. sułtan Kara Mustafa ruszył na czele stutysięcznej armii w kierunku Wiednia. Stolica Austrii broniła się zaciekle, ale przewaga tureckich wojsk była przytłaczająca. Na usilne prośby cesarza Jan III Sobieski ruszył z odsieczą.

"Przybyłem, zobaczyłem, Bóg zwyciężył" - wiedeńska wiktoria
Bitwa wiedeńska 12 września 1683 r. była jedną z największych bitew z udziałem kawalerii i największym zwycięstwem chrześcijan nad Turkami. Okryła króla wielką sławą, mimo iż cesarz starał się umniejszyć jego rolę w działaniach.

Jan III chciał wykorzystać wiedeńskie zwycięstwo do ostatecznej rozprawy z Turcją. Celem króla było odbicie Podola (Kamieniec Podolski) i ziem utraconych na mocy traktaktu buczackiego.