Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:00:55+01:00
Konserwanty mogą powodować:
-mutacje;
-alergie;
-nowotwory
-wady wrodzone;
-zahamowanie rozwoju u płodu;
To wszystko co wiem.
Pozdrawiam!
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:03:48+01:00
Konserwanty-związek chemiczny które powodują przedłużenie przydatności do spożycia lub trwałości produktów spożywczych i przemysłowych.



Substancje te można podzielić na trzy grupy:

* zabronione – bardzo szkodliwe np. E103 zakazany – barwnik i konserwant do farb, a nie środków spożywczych,
* dopuszczone – np. E104 – pospolity żółty barwnik do napojów,
* spożywcze – o niskiej szkodliwości dla zdrowia.

Substancje dodawane do żywności w celu zapobiegania rozwojowi bakterii, grzybów i wirusów. Wiele z nich ma niekorzystny wpływ na zdrowie, ale działanie konserwujące mają także związki nieszkodliwe, a nawet potrzebne dla zdrowia (wit. C).
15 4 15