Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:03:13+01:00
MNa2Si03= 2*23 + 28 + 3*16=122(u)
mNa4SiO4=4*23 + 28 +4*16=184(u)
m%Na2Si03= 28/122*100%=ok.23% krzemu
m%Na4SiO4= 28/184*100%=ok. 15%

Odp. Więcej krzemu jest w Na2SiO3.
35 3 35
2010-03-21T15:52:51+01:00
Na2SiO3

M Na2SiO3= 122g/mol
M Si= 28g/mol

122g- 100%
28g- x

x= 22,95%

Na4SiO4

M Na4SiO4= 184g/mol
M Si= 28g/mol

184g- 100%
28g- x

x=15,21%

odp. większa zawartosć procentowa krzemu jest w Na2SiO3
1 5 1