1.Oblicz ile przekatnych ma piecdziesieciokat. Oblicz ile bokow ma wielokat ktory ma 135 przekatnych.

2.Oblicz pole oraz dlugosc promienia r okregu wpisanego w trojkat i promienia R okregu opisanego na trojkacie o bokach dlugosci 12 cm 16 cm 20 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:06:18+01:00
1.25 przekątnych a wielokąt ktory ma 135 przekątnych ma 270 boków
2. nie umiem ale pierwsze umialam
2010-03-21T15:38:33+01:00
Co do drugiego 12 16 i 20 to trójka pitagorejska czyli na pewno to trójkąt prostokątny. Każdy trójkąt prostokątny wpisany w okrąg jest oparty na średnicy tego koła więc 20 to średnica tego koła. Podstawiasz do wzoru 2r=d czyli 2r=20 i wychodzi 10 a pole P=3.14 *r2 i masz pole. (co do wzoru 3.14 możesz zastąpić liczbą pi a ta 2 we wzorze na pole to jest druga potęga a nie razy dwa tak do pewności.)

Co do pierwszego nie mam pewności czy jest sens się wypowiadać jak ktoś myli się o 1125 przekątnych:-))). masz tu wzorek:f=[n(n-3)]/2. W 50-kącie 1175 przekątnych a 135 przekątnych ma 18-kąt.