Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:09:02+01:00
X- wiek Karola
y- wiek Oli

x-4= 2( y-4)
x= y + 6

y + 6 - 4= 2y -8
y - 2y = -8 -6 +4
-1y = -10
y = 10
x= 10 +6
x= 16
odp. Karol ma 16 lat a Ola 10.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:18:48+01:00
X -wiek Oli
x+6 -wiek Karola (6 lat starszy, więc wiek Oli(x)+6)
x-4 -wiek Oli 4 lata temu
x+6-4=x+2 -wiek Karola 4 lata temu

Równanie
wiek karola 4 lata temu=dwóm wiekom oli 4 lata temu, czyli
x+2=2*(x-4)
x+2=2x-8 |+8
x+10=2x |-x
x=10 lat
wiek Karola x+6,czyli 10+6lat=16lat
Spr.:
L=16-4=12
P=2*(10-4)=2*6=12
L=P
Odp.:Ola ma 10 lat, a Karol 16