Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:20:07+01:00
Też to dziś pisałam ; )

po nardzinach dziecka odbywał się sąd nad noworodkiem. rada strszych decydowała o tym czy dziecko ma zyc i w dorosłym zyciu walczyc w armii czy mialo zostac porzucone w gorach. dzieci wybrane do 7 roku zycia pozostawały w domu. od 7-12 roku zycia nie byli skoszarowani. codziennie chodzili na wspolne cwiczenia i zabawy. od 12 roku zycia żyli w koszarach, gdzie najwiecej czasu powiecano cwieczniom fizycznym. cwwiczono mowę (lakoniczna wypowiedz). byli tam słobo karmieni, skąpo ubierani, spali na posłaniach ktore wykonali sami. od 21-30 roku zycia odbywali słuzbe wojskowa. w wieku 31 lat spartanin uzyskiwał prawa polityczne i mogł się ożenic. w wieku 60 lat zasłuzeni spartanie mogli byc wybierani do geruzji (rady starszych) ;D

z mojego zeszytu .^^ :D
11 4 11
2009-10-28T01:05:31+01:00
Sparta nakładała duży nacisk na armię.
Dzieci już w młodym wieku były wysłane do koszar,by uczynic z nich wspaniałych wojowników.
Chłopcy cwiczyli do upadłego,a komendy i odpowiedzi na rozkazy były uczone krótko i zwięźle by sie nie przemęczac; chodzilo o to by tracic jak najmniej energii podczas bitwy na mowie i skupic się na przeciwniku.

Mam nadzieje że troche pomogłem.
13 4 13