Odpowiedzi

2010-03-21T15:12:07+01:00
Oblicz pole rombu ,którego jedna przekątna ma długość 18 dm a druga 18 dm i 1,5 razy większej od pierwszej przekątnej ?

p= 18 dm
q= 1,5 p= 27 dm, gdzie p i q - przekatne rombu

P= p*q/2= 18dm*27 dm/2= 9*27 dm²= 243 dm²
1 5 1
2010-03-21T15:13:40+01:00
Wzór
(e*f)/2
e- jedna przekątna
f- dróga przekątna

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:28:31+01:00
Pole rombu = ½ × p × q
p - jedna przekątna rombu
q - druga przekątna rombu

p = 18 dm

q = 1,5 p
q = 1,5 × 18 = 27 dm

P=½ × 18dm × 27 dm = 9 × 27 dm = 243 dm²
1 5 1