Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:14:12+01:00
X - ilość dorosłych
y - ilość dzieci
11 zł - cena biletu dla doroslego
0,5 razy 11 = 5,50 - cena biletu dla dziecka
x + y = 1200 wyznaczamy x = 1200 - y i wstawiamy do drugiego równania
11x + 5,50y = 9350
11(1200 - y) + 5,5y = 9350
13200 - 11y + 5,5y = 9350
- 5,5y = 9350 - 13200 = - 3850
y = 3850/5,5 = 700
x + y = 1200
x + 700 = 1200
x = 1200 - 700 = 500
odp
w zoo było 500 dorosłych i 700 dzieci
2010-03-21T15:15:45+01:00
Dorośli - x
dzieci - 1200-x

cena biletu dla dorosłych - 11
cena biletu dla dzieci - 11:2 = 5,5

11x+5,5(1200-x) = 9350
11x+6600-5,5x = 9350
5,5x = 9350-6600
5,5x = 2750 |:5,5
x = 500

dorośli - 500
dzieci - 700