1. Wyjaśnij, dlaczego rośliny doniczkowe umieszczone na parapecie okiennym powinno się co pewien czas odwracać?

2.W słojach typu Wecka umieść osobno kiełkujące oraz suche nasiona grochu (lub fasoli). Zamknij szczelnie oba słoje i po kilku dniach, używając płonącego łuczywka, zbadaj obecność tlenu. Porównaj wyniki badania z zestawu węgla. Porównaj wyniki badania z zestawu doświadczalnego i kontrolnego i wyciągnij wnioski.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:18:53+01:00
1. Ponieważ rośliny łatwo wyciągają się w kierunku światła. Musimy je systematycznie obracać, gdyż doprowadzi to do zniekształcenia ich pokroju, kształtu.
2010-03-21T15:26:00+01:00
A) Żeby roślina rosła prosto do góry
b) W słoiku z kiełkującymi ziarnami powietrze jest a w drugim nie bo roślina sucha wszystkich gnije spala tlen a nie wykonuje np. fotosyntezy a roślina żyjąca wykonuje