Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzic lodowisko na boisku szkolnym.Będzie ono mialo kształt prostokąta o wymiarach 24m i 33 m. Na każdy mert kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrow wody.Woda miala byc dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów.Ile co najmniej razy musialaby przejyżdzac cysterna,aby przywieść całą potrzebną wodę?

3

Odpowiedzi

2010-03-21T15:21:10+01:00
Pole=24m*33m=792m[kwadratowych]
792*40l=31680l -tyle litrow wody potrzeba
31680:5000=6~~, ale trzeba bedzie zrobic jeszcze jeden kurs zby uzupelnic te 1680litrow wiec w sumie bedzie to 7kursow cysterny

Odp.: 7
2010-03-21T15:24:54+01:00
P = 24 × 33 = 792 m²
792 m² × 40 l = 31680 l na cale boisko
31680 ÷ 5000 = 6,336 ≈ 7 razy
Odp: Na boisko cysterna z 5000 l musiałaby przyjechać 7 razy, czyli 6 całych i 1 nie cała

Pozdro:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:25:20+01:00
Pole powierzchni boiska
P= 24m*33m= 792 m²

Ilość wody

792 *40 l= 31680 l

Liczba cystern

31 680 l: 5000l = 6,33
Odp. Wystarczy 7 cystern.