Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:20:40+01:00
Bitwa warszawska (nazywana też cudem nad Wisłą):
- bitwa stoczona w dniach 12-25 sierpnia 1920 w czasie wojny polsko-bolszewickiej
- Uznana za 18. na liście przełomowych bitew w historii świata, zdecydowała o zachowaniu niepodległości przez Polskę i nie rozprzestrzenieniu się rewolucji komunistycznej na Europę Zachodnią
proszę, mogę najlepszy
5 4 5
2009-10-27T20:15:16+01:00
Wojna polsko-bolszewicka (wojna polsko-rosyjska 1919-1920) – wojna pomiędzy odrodzoną II Rzeczpospolitą a Rosją Sowiecką, dążącą do podboju państw europejskich i przekształcenia ich w republiki sowieckie zgodnie z doktryną i deklarowanymi celami politycznymi ("rewolucja z zewnątrz") rosyjskiej partii bolszewików
1 5 1
2009-10-27T20:15:31+01:00
Zgadzam się, Rosja Radziecka (nazwa ta funkcjonowała a latach 1917 - 1922 ze względu na system komunistyczny, socjalizm panujący w Rosji) chciała rozszerzyć rewolucję komunistyczną na inne państwa Europy zachodniej, przede wszystkim na Niemcy, jednak musiała najpierw pokonać Polskę, a by przedostać się na zachód - strategiczne położenie naszego kraju.
kiedy to sie nie udało - doktryna marksistowska nie została rozprzestrzeniona na pozostałe kraje Europy zachodniej, klęska planów rosyjskich
2 4 2