1) Oblicz liczbę atomów tlenu w każdym z podanych zapisów :
4SiO2
3FeO3
2Na2O
5Cl2O7
N2O5
ciekawa chemia 1gimnazjum(zeszyt ćwiczeń)
2) Określ wartościowość metalu w każdym z poniższych tlenków
Pb02
Ga2O3
BaO
Li2O
ciekawa chemia 1 gimnazjum(zeszyt ćwiczeń)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:23:48+01:00
1) Oblicz liczbę atomów tlenu w każdym z podanych zapisów :
4SiO2 - 8
3FeO3 - 9
2Na2O - 2
5Cl2O7 - 35
N2O5 - 5
ciekawa chemia 1gimnazjum(zeszyt ćwiczeń)
2) Określ wartościowość metalu w każdym z poniższych tlenków
Pb02 - IV
Ga2O3 - III
BaO - II
Li2O - I
ciekawa chemia 1 gimnazjum(zeszyt ćwiczeń)
1 5 1
2010-03-21T15:25:29+01:00
Zad 1
a)8
b)9
c)2
d)35
e)5

zad 2
a)4
b)3
c)2
d)1