Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:27:42+01:00
Ma przyjmować wartości dodatnie zatem

f(x) > 0 , więc (myślę że tak powinno być bo w Twoim zapisie brakuje x)

-3x+18>0
-3x>-18/:(-3)
x<6

odp. x∈(-∞,6)
2010-03-21T15:28:40+01:00
Dana jest funkcja f(x)=-3+18
Funkcja ta przyjmuje wartości dodatnie dla argumentów z przedziału:
A(6,+NIESKOŃCZONOŚĆ) B <6, + nieskończoność)
C(- nieskończoność,6> D ( - nieskończoność, 6). Jak to rozwiązać?

f(x)=-3x+18
-3x+18>0
-3x>-18
x<6

D ( - nieskończoność, 6).