Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:28:23+01:00
X-I liczba
y-II liczba
xy<-- Pierwsza liczba
yx<-- Druga liczba
x+y = 7 ==> x=7-y


xy +9 = yx

czyli 10x +y + 9 = 10y +x
10(7-y)+9=10y+7-y
70-10y+y+9=9y+7
niewiadome na lewo,liczby na prawo
-9y-9y=7-61
-18y=-54/:(-18)
y=3

3+x=7
x=4

odp:te liczby to 43 i 34
2010-03-21T15:28:29+01:00
A+b=7
10b+a=10a+b+9

9b=9a+9
b=a+1
a+a+1=7
2a=6
a=3
b=4

10a+b=34