Odpowiedzi

2010-03-21T15:29:25+01:00
4x+2y=96
x+y=40

4x+2y=96
x=40-y

4(40-y)+2y=96
160-4y+2y=96
-4y+2y=96-160
-2y=-64
y=32 <--- tyle ptaków

x+32=40
x=40-32
x=8 <---- tyle psów
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:29:34+01:00
4x - liczba nóg psów
2y - liczba nóg ptaków
x - liczba psów
y - liczba ptaków

{4x +2y=96
{x + y =40

{x=40 - y
{4(40-y) +2y=96
{x=40-y
{160-4y +2y=96
{x=40-y
{-2y=-64/: -2
{y=32
{x=40-32=8

Ptaków było 32 a psów 8.
2010-03-21T15:32:03+01:00
W sklepie zooologicznym byŁy psy i ptaki ,ktły w sumie 96 nóg.Ile było psów,
a ile ptaków,jeśli razem obu gatunków zwierząt było 40 >?

x- psy
y -ptaki
Układ równań

{ x+y=40
{4x+2y=96

{x=40-y
{4(40-y)+2y=96

160-4y+2y=96
-2y=-64/:(-2)
y=32
x= 8
Odp. Było 8 psów i były 32 ptaki.