Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:30:04+01:00
Długość, wysokość rozumiem, że długość wysokości? :P
BH-środkowa boku AC w trójkącie ABC.
BX=2/3 BH
BH=a*√3*0,5=4,5*√3
BX=2/3 BH=3√3
Z tw. Pitagorasa zastosowanego dla trójkąta BXD mamy:
BX²+DX²=BD²
DX²=BD²-BX²
DX=√(BD²-BX²)
DX=3√6
Odp. Wysokość tego ostrosłupa wynosi 3√6.
1 1 1
2010-03-21T15:31:10+01:00
Jest to czworościan foremny
krawędź boczna(a=9), 2/3 wysokości podstawy(2/3×(a√3)÷2=3√3) i wysokość(H) tworzą trójkąt prostokątny

9²=(3√3)²+H²
H²=81-27
H²=54 /√
H=3√6

Odp. Wysokość tego ostrosłupa ma długość 3√6.
1 5 1