Odpowiedzi

2010-03-21T15:37:44+01:00
NH₄OH
czyli mamy 5 wodorów 1 azot 1 tlen

masy atomowe:
N 14[u]
H 1[u] 5*1=5
O 16[u]


N:O:H
14:16:5
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T15:57:36+01:00
NH₄OH - chyba to jest ta zasada amonowa.
wg mnie takie coś nie istnieje, no ale..

m NH₄OH = 14u + 4 * 1u + 16u + 1u = 35u
m N = 14u
m O = 16u
m H₅ = 5u

stosunek masowy pierwiastków w amoniaku =
m N : m H₅ : m O =
14u : 5u : 16u =
14 : 5 :16
16 4 16
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T16:00:10+01:00
NH₄OH

m NH₄OH = 14u + 4 * 1u + 16u + 1u = 35u
m N = 14u
m O = 16u
m H₅ = 5u

w mianowniku
m N : m H₅ : m O =
14u : 5u : 16u =
14 : 5 :16
7 3 7