Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:51:56+01:00
R=10m
g=10m/s^2
m1=5kg
m2=5kg
(m1,m2 i r- to dowolne liczby )

Podstawiam do wzoru:
F=g* (m1+m2/r^2)
F=10*(5+5/10²)
F=1 N

Masz obliczyć jak się zmieni siła przy 2r, więc przy 20m.
F=g* (m1+m2/r^2)
F=10*(5+5/20²)
F=0,25 N

1:0,25=4
Wniosek - przy zwiększeniu odległości 2krotnie między ciałami, siła wzajemnego przyciągania zmniejsza się 4-krotnie.
1 5 1
2010-03-21T15:53:21+01:00
Prawo powszechnego ciążenia:
F = G*M1*m2/R^2

siła oddziaływania jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między ciałami, czyli jeżeli odległość wzrośnie dwukrotnie to siła zmaleje czterokrotnie bo
R 1 = 2R
R1^2 = (2R)^2
R1 ^2 = 4R
1 5 1