Odpowiedzi

2010-03-21T15:42:07+01:00
Zalety:
- każdy ma prawo do wypowiadania własnego zdania
- obywatele mają wpływ na sytuację panującą w państwie
- brak przekupstwa
- możliwość usunięcia złej władzy ze stanowisk


Wady:
- ludzie nie chcą brać udziału w życiu państwa
- małe zainteresowanie wyborami, ponieważ ludzie myślą, że jeden głos i tak nic nie zmieni
- trudniej zadowolić większość
- większość nie koniecznie ma rację
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:43:35+01:00
Wady demokracji:

-większość ma zawsze racje,
- mniejszość musi sie podporządkować.
-powolność działania władzy,
-niedoskonałość środków,
-nie zawsze na stanowiskach są odpowiednie osoby,
-częste konflikty władzy,
-władza jest niestabilna wynikająca z ilości partii,

Zalety demokracji:

-dobro większości,
-tolerancja,
-wpływ narodu na władzę,
-równość wobec prawa,
-swobody obywatelskie i prawa człowieka,
-wolność,
-poszanowanie własności prywatnej,
-współdecydowanie,
-wpływ na politykę,
-możliwość usunięcia złej władzy,
-wzrost aktywności społecznej,
-równość szans,
-szeroki dostęp do informacji,
-wolność prasy,


Dasz naj??
18 4 18
2010-03-21T16:47:44+01:00
Zalety demokracji:
+ Liczy się głos większości
+ Każdy głos jest równorzędny
+ Władza musi odpowiadać większości społeczeństwa
+ Gdy władza nie spełnia swoich obowiązków to obywatele kraju mogą ją zmienić
+ Rządy w państwie muszą być przychylne narodowi
+ Aktywność społeczna
+ Społeczeństwo ma wpływ na politykę
+ Kraj jest wolny i równy
+ Każdy obywatel jest równy wobec prawa

Wady demokracji:
- Jeżeli mniejszość ludzi ma lepsze rozwiązania to trudno im się przebić
- Jeżeli społeczeństwo nie jest aktywne obywatelsko to funkcjonowanie władzy jest coraz gorsze
- Mniejszość musi się podporządkować większości
- Nie ma jednolitości w władzy. Powstają obozy polityczne (PiS vs. PO) i kłócą się ze sobą.
- Nie ma stabilnej władzy. Często zmieniają się ugrupowania rządzące a każde z nich mają inne pomysły na przyszłość ;p


5 3 5