Odpowiedzi

2009-10-27T19:26:34+01:00
Podobne są spory
na igrzyskach kiedyś nie wpuszczali kobiet
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:27:33+01:00
W starożytności w Igrzyskach Olimpijskich mogli brać udział tylko mężczyźni, kobiety nawet nie mogły na to patrzeć, ponieważ z czasem nakazano uczestnikom występować nago, natomiast teraz kobiety również mogą brać udział w zawodach.
Kiedyś zawody odbywały się tylko w Atenach, we współczesnych czasach co roku organizatorem jest inne miasto.
W starożytności olimpiady odbywały się na cześć boga Zeusa, teraz odbywają się dla czystej rywalizacji.
3 3 3
2009-10-27T20:42:14+01:00
Różnice były takie iż:

- na starozytnych igrzyskach nie wpuszczano kobiet, poniewaz poniewaz panowała wyzszosc płci meskiej
- starozytni sportowcy greccy wspołzawodniczyli nago
- gladiatorzy walczyli na smierc i zycie nie tylko z ludzmi lecz takze ze zwierzetami
- zwyciezca otrzymywał wieniec laurowy i gałazke oliwna oraz wieczna chwale

podobieństwa:

- wspołzawodnictwo
- wygrani i przegrani
- niektore dyscypliny sportowe, ktore nie uległy zmianom tj. m.in rzut oszczepem.

1 1 1