Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4.80 zł .Monika kupiła w tym samym sklepie jedną gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4.60 zł. Jaka była cena jednej gumki, a jaka jednej spinki ?

Zadanie trzeba rozwiązać przez układ równań.
i ma wyjść ze 1 gumka kosztuje 0.60 zł
a 1 spinka 0.40 zł

3

Odpowiedzi

2010-03-21T15:45:27+01:00
4g+6s=4,8
g+10s=4,6

g=4,6-10s
4(4,6-10s)+6s=4,8

18,4-40s+6s=4,8
34s=13,6
s=0,4
g=4,6-4=0,6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T15:50:33+01:00
X-cena gumki do włosów
y- cena spinki

4x+6y=4,8
x+10y=4,6 /×(-4)

4x+6y=4,8
-4x-40y=-18,4

-34y=-13.6
y=0,4

x=4,6-10y
x=0,6

Odp.: Gumka do włosów kosztuje 0,6zł, a spinka 0,4zł.
2010-03-21T15:51:27+01:00
X - cena gumki
y - cena spinki

4x + 6y = 4,8/ * (-1)
x + 10y = 4,6/*4

-4x-6y=-48
4x+40y=18,4
_____________

34y = 13, 6 /: 34
y = 0, 40

y= 0, 40
-4x - 6*0,4= -4,8

y=0,4
-4x= -4,8 + 2,4

y=0,4
-4x=-2,4 / :(-4)
x= 0,60

y= 0,40
x= 0,60


Mam nadzieję , że pomogłam. Bardzo proszę o najlepszą odpowiedź. ;)