Pilnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!z klasy zlozonej z 19 osb w ktorej jest 12 chlopcow losujemy 2 osoby. oblicz prawdopodobienstwo wylosowania A-2 clopcow B-co najmniej 1 dziewczyny C-osob roznej plci prosze pomozcie bardzo pilnie jest mi to potrzebne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:26:47+01:00
19 - liczba uczniów
12 - liczba chłopców
7 - liczba dziewczyn

Pierwszą osobę losujemy z 19, drugą z 18 bo nie można wylosować dwa razy tej samej:
|Ω| = 19*18

Pierwszego chłopca losujemy z 12, drugiego z 11 bo nie można wylosować dwa razy tego samego:
|A| = 12*11
P(A) = 12*11/19*18 = 22/3*19 = 22/57

Jest to zdarzanie odwrotne do wylosowania samych chłopców:
P(B) = 1 - P(A) = 35/57

A zdarzenie C liczymy z drzewka (interesujące nas gałęzie są na zielono):
P(C) = 12/19 * 7/18 + 7/19 * 12/18 = 2*7*12/19*18 = 4*7/3*19 = 28/57

jak masz pytania to pisz na pw
2010-03-21T16:55:12+01:00
Pilnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!z klasy zlozonej z 19 osb w ktorej jest 12 chlopcow losujemy 2 osoby. oblicz prawdopodobienstwo wylosowania A-2 clopcow B-co najmniej 1 dziewczyny C-osob roznej plci prosze pomozcie bardzo pilnie jest mi to potrzebne

N=C₁₉²=19!/17!*2!=19*18/2=19*9=171
oblicz prawdopodobienstwo wylosowania A-2 clopcow
n=C₁₂²=12!/10!*2!=12*11/2=6*11=66
P(A)=66/171
oblicz prawdopodobienstwo wylosowania B-co najmniej 1 dziewczyny
B'-==A
P(B)=1-P(B')=1-66/171=105/171
oblicz prawdopodobienstwo wylosowania C-osob roznej plci
n=C₁₂¹*C₇¹=12*7=84
P(C)=84/171