1.W jakiej epoce żył F.Chopin ?
2.Gdzie i kiedy urodził się F.Chopin ?
3.Skąd pochodzili rodzice Chopina i jakiej byli narodowości ?
4.Jak nazywali się pierwsi nauczyciele kompozytora ?
5.W którym roku i dokąd wyemigrował z Polski F.Chopin ?
6.W jakich okolicznościach i z jakiego powodu powstała Etiuda c-moll zwana ,,Rewolucyjną" ?
7.Co napisał o chopinie wybitny niemiecki kompozytor Robert Schumann ?
8.Jakiej formy muzycznej Chopin nigdy nie napisał ?
9.Jakie gatunki muzyczne najczęściej kompnował F.Chopin ?
10.Jakie zdanie napisał Cyprian Kamil Norwid po śmierci Chopina ?
11.Kiedy i gdzie zmarł F.Chopin ?
12.Gdzie został pochoany ?
13.Gdzie znajduje się serce kompozytora ?
14.Od którego roku, co ile lat i gdzie odbywają się Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina ?

2

Odpowiedzi

2010-03-21T16:16:10+01:00
1.epoka romantyzmu

2.ur. 22 lutego lub 1 marca 1810 w Żelazowej Woli,

3,ojciec Fryderyka- Mikołaj pochodził z Lotaryngii matka Justyna z miejscowości Długie

4,jego matka,w 1816 zaczął brać lekcje u Wojciecha Żywnego,później Józef Elsner

5,5 listopada 1830 Chopin na zawsze opuścił Polskę – wyjechał z Kalisza i przez Wrocław udał się do Drezna\

6,Pojechał do Monachium i w końcu udał się do Paryża. W czasie drogi Chopin napisał dziennik (zwany "Dziennikiem stuttgarckim"), który jest dokumentem przedstawiającym stany jego ducha podczas pobytu w Stuttgarcie, gdzie ogarnęła go rozpacz z powodu upadku powstania listopadowego. Wedle tradycji, powstają wtedy pierwsze szkice do Etiudy "Rewolucyjnej". Utwory tego okresu wypełnione są dramatyzmem, który z wolna zaczyna dominować w jego twórczości.
7,„Chapeau bas!, panowie, oto geniusz!”

8,

9,Polonezy
mazurki
nokturny
scherza
ballady
etiudy
preludia
sonaty
i inne.

10,„Rodem warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel”

11,Chopin zmarł 17 października 1849 w Paryżu

12,Grób Chopina na paryskim cmentarzu Père Lachaise,

13,Epitafium z sercem Chopina w kościele św. Krzyża w Warszawie

14,Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina – najstarszy i jeden z najbardziej prestiżowych konkursów wykonawczych na świecie, odbywający się co 5 lat w Warszawie.Po raz pierwszy konkurs odbył się w roku 1927 w Filharmonii Warszawskiej,obecnie Filcharmonia Narodowa.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:37:04+01:00
1)Romantyzm
2)1 marca 1810r w Żelazowe Woli
3) Matka pochodziła z okolic Izbicy Kujawskiej-polka, a ojciec urodził się w Paryżu.
4)Wojciech Żywny
5) 1830r do
6)W czasie wybuchu powstania listopadowego
7)"Gdyby potężny samowładny monarcha z północy wiedział, jak niebezpieczny wróg grozi mu w dziełach Chopina, w prostych melodiach jego mazurków, zabroniłby tej muzyki. Dzieła Chopina to armaty ukryte w kwiatach"
8)nie pisał muzyki ilustracyjnej
9)polonezy, mazurki, noktruny, scherza, ballady, etiudy, preludia, sonaty
10)"A teraz, kiedy ostatnia nić wiążąca go do życia pękła, a struny jego arfy zamilkły na zawsze, czyliż znikąd dla nas pozostałych nie zejdzie pociecha? czyżby ten cudowny zdrój muzyki miał wyschnąć bezpowrotnie? - Nie! bo ulatując ku krainie, do której za życia wzdychał, jako promienny ślad po sobie rzucił z wieńca swego garść kwiatów na tę ziemię, sobie ku chwale, a nam ku osłodzie. Do nich więc, do nieśmiertelnych dzieł jego niech się zwróci, kto teraz ulgi w smutku pragnie; niechaj zasiądzie do fortepianu, niech otworzy księgę jego zadumań, a za dźwiękiem instrumentu każda nuta odpowie mu: Zaprawdę, przyjacielu, porzuć tę żałobę - Chopin nie umarł!"
11) 1849r w Paryżu
12)W Paryżu
13)W kościele św.Krzyża w Warszawie
14)Od 1927 roku w Warszawie co 5 lat
2 5 2