Odpowiedzi

2010-03-21T16:06:28+01:00
Bizancjum to nazwa określająca wschodnią część cesarstwa rzymskiego. Jego mieszkańcy nazywali swoje państwo cesarstwem rzymskim, pomimo tego iż stolicą był Konstantynopol, a nie Rzym. Początkowo Bizancjum było grecką kolonią. Miasto bardzo szybko się rozwijało dzięki wielkim szlakom handlowym. W 330 roku cesarz Konstantyn Wielki przeniósł do Bizancjum stolicę państwa i dbał o jej dynamiczny rozwój.
55 2 55
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:07:49+01:00
Cesarstwa wschodnie rzymskie zdołało obronić się przed najazdami barbarzyńców w skrócie Bizancjum to drugie określenie pochodzi od nazwy ,który nosiła dawniej stolicy wschodniej cześci cesarstwa
42 3 42
Czy to jest po polsku? o.o