1. Długość prostokąta jest o 30% większa od szerokości. Znajdź długości boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 92 cm.

2. Odcinek o długości 4,7 m podzielono na odcinki o długościach 0,2 m i 0,3 m. Ile otrzymano odcinków każdego rodzaju, jeżeli dłuższych odcinków było o 4 więcej niż krótszych?

Proszę o szybkie rozwiązanie. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:10:55+01:00
1,3x- długosc
x- szerokosc

x+x+1,3x+1,3x=92
4,6x=92 / :4,6
x=20
1,3x=26
długosci bokow tego porostokata maja 20 i 26 cm

zad 2
x+4-ilosc dlugich odcinkow
x - ilosc krotkich odcinkow

0,2x+0,3(x+4)=4,7
0,2x+0,3x+1,2=4,7
0,5x=3,5/*2
x=7
x+4 = 11
dlugich odcinkow jest 11 a krotkich 7

licze na naj
16 4 16
2010-03-21T16:10:59+01:00
1. x + x + 0,3x = 92cm
2,3x = 92cm /:2,3
x = 40cm
40cm + 0,3 * 40cm = 52cm
Odp. Jeden bok ma 40 cm długości, a drugi 52.

2. x - dłuższe odcinki
y - krótsze odcinki

x = y + 4
0,3x + 0,2y = 4,7

x = y + 4
0,3(y + 4) + 0,2y = 4,7

x = y + 4
0,3y + 1,2 + 0,2y = 4,7

x = y + 4
0,5y = 3,5 /:0,5

x = y + 4
y = 7

x = 7 + 4
y = 7

x = 11
y = 7

Wszystko w klamerkach, jak w układzie równań
Odp. Dłuższych odcinków otrzymano 11, a krótszych 7.
8 1 8