Tekst II
Pierwsze wiejskie osady powstały około 8000 lat p.n.e. w Anatolii, czyli na terenie dzisiejszej Turcji. Nie brakowało tam wody i żyznych gleb, co sprzyjało uprawie roslin i hodowli zwierząt. Prehistoryczni rolnicy i hodowcy opuszczali jaskinie czy schronienia z gałęzi, a zamieszkiwali w domach z glinianych cegieł, kamienia lub drewna. Zaczęły powstawać wsie i osiedla.

1. Ile lat temu powstały pierwsze wiejskie osady?
a) Około 16 tysięcy.
b) Około 10 tysięcy.
c) Około 8 tysiecy.
d) Około 6 tysięcy.

2. Z tekstu II wynika, że na zakładanie pierwszych osad wiejskich w Anatolii miały wpływ
a) zmiany klimatyczne.
b) korzystne warunki naturalne.
c) braki jaskiń do zamieszkania.
d) istniejące szlaki komunikacyjne.

2

Odpowiedzi

2010-03-21T16:25:52+01:00
1. b
2010-(-8000)=2010+8000=10010
2 b
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:27:38+01:00
1.Około 10 tysięcy.

2.korzystne warunki naturalne.
2 5 2