Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:34:22+01:00
120% = 6/5
125% = 5/4

6/5 * 5/4 = 1.5 = 150%

150%-100% = 50%

Odpowiedź: nos wydłużył się o 50%.
2009-10-27T21:54:17+01:00
Nos pinokia po pierwszym kłamstwie urósł o 20% a po następnym o 25%. o ile wydłużył się nos pinokia po obydwu kłamstwach ?
x- długośc nosa
120%x=1,2x-po pierwzym kłamstwie
125%(1,2x)- po drugim
1,25*1,2x=1,5x=150%x
czyli 150%x-100%x=50%x
wydłużył się o 50%