Prostokątna podłoga w klasie ma wymiary 6,5 m i 9m .jedna puszka lakieru kosztuje 15,20 zł i wystarcza na pomalowanie 10m² podłogi . ile puszek lakieru trzeba kupić , żeby pomalować całą podłogę? ile będą kosztowały?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:27:03+01:00
P=6,5*9=58,5m²

Jeżeli 1 puszka wystarcza na zapełnienie 10m² to trzeba 'zapełnić niecało 60m² tak więc potrzeba 6 puszek

1 puszka kosztuje 15,20 zł a potrzeba 6 tak więc:

15,20*6=91,2

potrzeba 6 puszek, kosztujących 91,2 zł
2 3 2
2010-03-21T16:30:44+01:00
P=6,5*9=58,5m²

Jeżeli 1 puszka wystarcza na zapełnienie 10m² to trzeba 'zapełnić niecało 60m² tak więc potrzeba 6 puszek

1 puszka kosztuje 15,20 zł a potrzeba 6 tak więc:

15,20*6=91,2

potrzeba 6 puszek, kosztujących 91,2 zł
3 3 3
2010-03-21T16:33:25+01:00
Najpierw musisz obliczyć pole tej podłogi :
6,5 m × 9m = 58,5m²
następnie wynik podzielić musisz przez 10m² , aby dowiedzieć się ile puszek potrzeba :
58,5m² : 10m² = 5,85 ≈ 6
cenę puszek obliczysz następująco :
6 × 15,20 zł = 91,20 zł
1 5 1