W skle[ie było 360 cytryn.
1dnia sprzedano 2_5 cytryn ( to jest ułamek tylko nie umiem tak zrobić żeby to był ułamek).:-)
a drugiego dnia 5_8 -reszty( i to tak samo)
ile kg cytryn pozostało w sklepie?
poprosze jak najszybciej z góry dziękuje:-)

2

Odpowiedzi

2010-03-21T16:31:03+01:00
360 razy2/5=72 cytryny
72 razy 5/8=45
Odp. W sklepie zostało 45 cytryn.
:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:32:07+01:00
360 * 2/5 = 144 - sprzedano
360 - 144 = 216 - tyle zostało

216 * 5/8 = 135 - sprzedano
216 - 135 = 81 - tyle zostało

Odp . W sklepie zostało 81 cytryn.
1 5 1