Ojciec sebastiana kupił na raty samochód osobowy.pierwsza rata wyniosła 6720zł i stanowiła 3_10( tojest ułamek) ceny samochodu.pozostałą należność rozłożono na 32 równe moiesięczne raty. jaka była cena samochodu? i jaką kwotę stanowila jedna rata?
poprosze żeby było dość szybko z góry dziękuje:-)

2

Odpowiedzi

2010-03-21T16:34:39+01:00
3/10 - 6720
7/10- ?

3/10 * x= 6720* 7/10
x= 4704 zł

4704/ 32= 147
Jedna rata wynosi 147 zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:35:04+01:00
3/10 = 30%

6720zł - 30 %
x-100%
x= 6720*100/30
x= 672000/30
x=22400

22400:32 = 700zł

samochód kosztował 22400zł a jedna rata wynosiła 700 zł

licze na naj
1 5 1