Odpowiedzi

2010-03-21T17:11:05+01:00
Nie wiem czy to o to chodzi Ale substytucja
Delecja- wypadanie jednego nukleotydu
Insercja - wstawienie jednego nukleotydu
Sa to zmiany genowe :)

Moga byc tez zmiany chromosomowe
-liczbowe
-strukturalne
o Deficjencja Ubytek czesci chromosomu
o duplikacja
-inwersja
-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:03:23+01:00
Biorąc pod uwaę rodzaj kodowanego białka w wyniku mutacji wyróżniamy nastepujące rodzaje mutacji
A)milcząca (synonimowa) w wyniku mutacji powstaje ten sam rodzaj białka i mutacja nigdy sie nie ujawni
b)mutacja zmiany sensu w mutacji powstaje nowy rodzaj białka
C)mutacja nonsensowna zmiana na kodon nonsensowny
D)mutacja zmiany fazy odzcytu ine miejsce odzcytywania
o to chodzi?