Odpowiedzi

2010-03-21T16:47:27+01:00
TLEN

Zastosowanie:
- hutnictwo
- utleniacz
- człowiek zawdzięcza mu życie
- w medycynie
- w palnikach
- gazownictwo

Znaczenie:
- środek dezynfekujący
- destyluje powietrze (jeden ze składników)
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:47:34+01:00
Właściwości tlenu: - jest gazem, - bezwonny - jest bezbarwny - słabo rozpuszcza się w wodzi - łączy się z niemetalami i metalami dając Tlenki - podtrzymuje Spalanie, sam się nie pal

Zastosowanie : a) spawanie - w palnikach acetylenowo - tlenowych b) w przemyśle : -chemicznym -rakietowym c) w aparatach np. inkubatorach d) w nauce - tlen zmieszany z azotem stosuje się w aparatach tlenowych używanych przez nurków , alpinistów , pilotów .
22 3 22