MATEMATYKA WOKÓŁ NAS 3 sorry ze tak mało punktów ale tyle mam . proszę zróbcie mi to zadanie ;*
dzięki z góry ;**

1) każde ze ścian bocznych graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest kwadrat o boku równym 4 cm . oblicz objętość Tego graniastosłupa .

3

Odpowiedzi

2010-03-21T16:48:27+01:00
V = Pp*h
V = a²√₃ /4 *h
a=h
a=4cm
V=4²√₃/4*4
V= 16√₃/4*4
V= 16√₃ cm³
2010-03-21T16:48:46+01:00
Pp=4 do kwadratu pierwiastek z 3 przez 4 = 4 pierwiastek z 3

V=Pp*H
V= 4 pierwiastek z 3 * 4 = 16 pierwiastek z 3 cm szesciennych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:55:14+01:00
V=Pp * H
Pp=(a^2 √3)/4
Pp=(4^2 √3)/4
Pp=(16√3)/4
Pp=4√3

H=4

V=4√3 *4
V=16√3