Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T16:54:56+01:00
Dnia 1 września rozpoczął się najazd na polskę, ze stony hitlerowskich Niemiec zaczęły się działania zbrojne przeciwko Polsce.Przez pierwsze trzy dni trwał bój graniczny. Metodą rządów stał się terror.
2010-03-21T16:58:42+01:00
Wrzesien 1939 nie byl szczesliwym początkiem roku szkolenego.1 wrzesnia o godzinie 4:45 pancenik "Schleswig-Holstein" , ktory przybyl wczesniej do gdanska rozpoczął ostrzeliwanie polskiej jednostki na westerplatte.
jednostka ta pod dowodcą mjr Henrykiem Sucharskim miala powstrzymac niemcow na 6 godzin, jednak odwaga i mestwo polskich rzolnierzy pomoglo w powstrzymaniu niemcow przez 7 dni(7 sie poddali), wtedy to przez brak amunicji i zywnosci poddali sie.

napisalem ci z pamieci i trosszkiz podrecznika
licze na naj...:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T16:58:51+01:00
Pierwsze dni nie należały do najmilszych. W dzieci idące do szkoły pierwszego września strzelano lub zrzucano rakiety z samolotów. Niektórym udało się przeżyć.
Pierwsze wieści o II Wojnie Światowej opublikowano w Kureirze Przemyskim. Przez pierwsze kilka dni Polska próbowała ,,wygonić" Niemców poza granicę, lecz im się nie udało. Zaczęła się dla Polaków walka o życie i kraj.






Jeżeli chcesz zdjęcia
http://www.vaterland.pl/pierwsze_dni_wojny_polska_wrzesien_1939.html